Waarom stinkt mijn sanseveria zo erg?

Ik heb een aantal sanseveria en nu heb ik ze volgens mij veel teveel water gegeven.
Nu is er eentje gaan bloeien en deze stinkt enorm, echt een hele sterke bloemenlucht, wordt er naar van, is dit normaal of is 'ie aan het rotten en probeert 'ie zichzelf nog te redden door te bloeien?
Valt in het geval van het laatste nog te redden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
7.4K
Amadea
11 jaar geleden
Wel apart. Er staat overal dat een sansevieria juist gaat bloeien bij te weinig water. En dat de bloemen zoet ruiken, niemand schrijft dat ze stinken.

Antwoorden (1)

Een bloeiende sanseveria ruikt idd heel sterk, maar stank zou ik het niet willen noemen, zelf vind ik het wel een lekkere geur.
Stoort de geur je echter, dan knip je de bloem toch af?
Beter voor de plant ook, want de bloei kost veel energie.
Wat betreft het teveel water geven: als de kluit echt zeiknat is, haal deze dan uit de pot, verwijder de oude natte aarde, en pot de plant opnieuw op.
Rieneke1