hallo, zijn er voor begeleid wonen via wajong uitkering speciale woningen? en welke site kan ik die vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Begeleid wonen voor mensen met een lichamelijke beperking houdt in dat iemand zelfstandig woont en daarbij begeleiding krijgt vanuit een zorginstelling. Het is bedoeld voor mensen die van plan zijn om helemaal zelfstandig te gaan wonen, maar die graag begeleiding willen bij de overgang van een beschermde woonomgeving naar zelfstandig wonen. Je huurt de woning van de instelling die ook de zorg biedt, van een woningcorporatie of particulier. Huur je van de instelling, dan gaat het meestal om een onzelfstandige woonruimte waar je voorzieningen als douche, toilet en keuken deelt met andere bewoners?. De begeleiding en de woning zijn dan ook tijdelijk. Als de begeleiding niet meer nodig is, moet je een ander nieuw huis zoeken. Huur je de woonruimte van een woningcorporatie of particulier dan kun je voor de begeleiding een contract afsluiten met een zorginstelling. Als de begeleiding niet meer nodig is, kun je in de woning blijven wonen.

http://www.opeigenbenen.nu/nl/wonen/woonvormen/begeleid-wonen/

De woningen en panden zijn door heel Nederland en niet op een speciale site te vinden. Er zijn ook verschillende woonvormen, dus moet met deskundigen gekeken worden waar je voor in aanmerking komt en wat bij je past.
Kijk hier onder wonen en woonvormen:
http://www.opeigenbenen.nu/nl/wonen/woonvormen/fokuswoning/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Je hebt hier een zorg indicatie voor nodig.